2017-02-06 12:08:27

IZVJEŠĆE O INFO DANU PROJEKTA "UČIMO ZAJEDNO 3"

Info dan o Projektu „Učimo zajedno 3“ održan je 3. veljače 2017. u 12,00 sati u prostoru OŠ Josipa Antuna Ćolnića. Događanje su posjetili zainteresirani učitelji, roditelji učenika, pomoćnici u nastavi i učenici.

Ovogodišnje predstavljanje projekta odvilo se kroz dva dijela. Prvi dio uključivao je rad sa zainteresiranim učiteljima koji su došli na prezentaciju projekta a drugi dio se odvijao kroz rad sa zainteresiranim učenicima.

Prvo smo se osvrnuli na zakonske okvire koji podržavaju tj. obvezuju škole da provode inkluziju i uključe sve učenike u redovan školski sustav. Razvoj ideje o obrazovanju svih učenika i učenika s posebnim potrebama podržan je razvojem koncepta ljudskih prava i Konvencijom o pravima djeteta, Ustavom Republike Hrvatske te našim Nacionalnim okvirnim kurikulumom kao i osobnom moralnom obvezom da ne marginaliziramo bilo koju skupinu djece. Na zakonske okvire se nastavila priča o značenju i važnosti inkluzije te pitanjem da li je naša škola dovoljno inkluzivna i što bi se moglo učiniti da ona bude još i pristupačnija. Nakon toga je uslijedila prezentacija Projekta „Učimo zajedno 3“ kao važnog i korisnog projekta koji promovira inkluziju.

Prisutni su mogli čuti osnovne podatke o projektu kao što su :

Vrijednost projekta od 2.632.842,00 kuna 2.492.000,00 (94,65% iz ESF-a i Državnog proračuna RH) 140.842,00 (5,35% Osječko-baranjska županija) Uključeno je  70 učenika iz 33 osnovnih i 5 srednjih škola u županiji angažirano 66 pomoćnika u nastavi koji će mjesečno primati naknadu od oko 2.400 kuna

Uslijedila je prezentacija ciljeva projekta (tri važna cilja: socijalno uključivanje djece s teškoćama u razvoju u redoviti sustav obrazovanja, smanjenje broja nezaposlenih na području županije te uspostaviti mehanizam međusektorske suradnje ključnih dionika na razini županije u provedbi socijalne inkluzije djece i mladih) nakon čijeg je detaljnijeg opisivanja uslijedila kratka rasprava prisutnih učitelja. Prezentiran je izrađeni Školski inkluzivni dokument te je objašnjena njegova velika i važna uloga u životima djece koja imaju određene teškoće. Ukazano je i na postojanje Priručnika za pomoćnike u nastavi za rad s djecom s teškoćama u razvoju koji je hvale vrijedan poduhvat prvog projekta „Učimo zajedno“ s uputom na kojoj web stranici mogu pronaći priručnik i inkluzivni dokument.  

Nakon toga uslijedio je rad sa zainteresiranim učenicima gdje se na njima primjeren odnosno razumljiv način prezentirao projekt i važnost projekta pomagača u nastavi. Cilj radionice bio je da učenik nauči prepoznati kad je pojedincu potrebna pomoć i donijeti odluku o načinu na koji može pomoći. Povučena je paralela s odlukom da pomoćnik pomogne učeniku koji ima poteškoću te su se u ovaj dio priče uključili i sami pomoćnici s podjelom osobnog iskustva. Pružanje pomoći drugoj osobi je lijepa stvar vrijedna divljenja i ova vještina bit će korisna u svim aspektima života. Na kraju su učenici radili radni listić „Kako pomagati drugima“ kako bi prakticirali vještinu pružanja pomoći u nuždi.

Zaključeno je da su u našoj školi učenici i učitelji dostatno senzibilizirani za potrebe svih učenika, da dobro prihvaćaju pomoćnike u nastavi i da podržavaju ovakve i slične projekte.

Uz prezentaciju i raspravu, prisutni su se mogli okrijepiti sokovima i grickalicama koji su financirani iz predviđenih sredstava Projekta.

Jasmina Bićanić, školska koordinatorica


Osnovna škola Josipa Antuna Ćolnića Đakovo